بهترین ورزش های دوران بارداری

ارسال شده توسط

بهترین ورزش های دوران بارداری را می شناسید؟

در دوران بارداری، یکی از مهمترین فعالیت هایی که مادر می تواند برای خود و جنین خود انجام دهد، روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کردن است. اما این ورزش ها باید توسط متخصصین و پزشک فرد باردار تایید شوند.
ورزش به افزایش انرژی و گردش خون فرد باردار کمک کرده و درد مفاصل، کمر و ران ها را کاهش می دهد. در نتیجه فرد خواب بهتر و حال بهتری را تجربه خواهد کرد. اگر از جمله افرادی هستید که در دوران بارداری دچار مشکلات گوارشی، دل درد و یبوست می شوند، باید بدانید که ورزش کردن به بهبود جریان و گردش خون کمک کرده، در نتیجه این مشکلات حل می شوند.
تاپ لیست در این پست خود سعی داشته تا بهترین ورزش های دوران بارداری را برای مادران عزیز فهرست کند. اما اگر شما هم تجربه ای در این زمینه داشته اید، ورزش های مورد نظر خود را با ما به اشتراک گذارید و به بهترین ورزش از دیدگاه خود رای دهید.
در پایان دوباره اشاره می کنیم که این ورزش ها الزاما برای هر فردی مناسب نخواهد بود و حتما باید توسط پزشک شما تایید شوند. پیش از ورزش کردن، حتما لباس راحت بپوشید و از تمرینات سبک برای گرم شدن بدنتان استفاده کنید.
پیاده روی پیاده روی
یکی از بهترین ورزش ها برای خانم های باردار، انجام تمرین هایی است که نیاز به خم کردن زانوها و ساق پای شما نداشته باشد. پیاده روی علاوه بر این که بهترین ورزش برای این دوران است، بسیار ساده بوده و نیاز به شرایط و موقعیت مکانی خاصی نیز ندارد. تنها شرط مورد نیاز برای این ورزش، داشتن یک جفت کتانی مناسب برای پیاده روی است تا به کمر شما آسیب نرسد.
شناشنا
شنا کردن، خصوصا در ماه های آخر بارداری که وزن نوزاد زیاد می شود، روی کاهش درد در ناحیه کمر و لگن تاثیر می گذارد. مربیان و متخصصان ورزشی، بر این باورند که شنا کردن بهترین ورزش برای تقویت ماهیچه های دست و پا است، روی بیماری قلبی و عروقی تاثیر دارد و حس سبک بودن به شما می دهد. این ورزش برای افرادی که کمر درد دارند بسیار توصیه می شود.
ایروبیک ایروبیک
ورزش ایروبیک قلب شما را تقویت کرده و بدنتان را روی فرم می آورد. اگر یک دوره کلاس ایروبیک بارداری بروید، متوجه می شوید که مادرهایی که این ورزش را انجام می دهند، چقدر سلامت هستند. این ورزش هم برای شما و هم حرکت کودک در بدن شما بسیار مفید است. حین انجام ورزش ایروبیک، از حرکات هایی مثل پریدن و فشار آوردن زیاد خود داری نمایید، مگر اینکه پزشک شما انجام آن را تایید کرده باشد.
رقصرقص
رقصیدن در تمامی دوران ها، به خانم ها احساس شادی و نشاط منتقل می کند. با رقصیدن جریان خود شما افزایش پیدا کرده و ضربان قلب شما منظم تر می شود. از ویژگی های رقصیدن احساس شادی است که به افسردگی های پیش از بارداری کمک می کند. همچنین می توانید در منزل خود و در آرامش و تنهایی آن را انجام دهید. از کارهای تکراری دوری کنید تا تمام عضله های بدن شما درگیر شود و به سلامتی شما کمک کند.
دویدندویدن
دویدن یکی از ورزش های مناسب برای قلب شماست. سرعت دویدن نیز بستگی به این دارد که آیا شما یک دونده هستید و ی تازه شروع به انجام این ورزش کرده اید. اگر تازه شروع کرده اید، بهتر است ابتدا با سرعت کمتر شروع کنید و به تدریج تا ۳۰ دقیقه و با سرعت بیشتر بدوید. اگر شما در یک بارداری سالم هستید و با هیچ مشکلی مواجه نشده اید، این ورزش مناسب شما خواهد بود. اما بعضی از خانم ها به دلیل داشتن برخی مشکلات (اعم از بیماری های قلبی یا خونی) بهتر است که ورزش نکنند.
یوگا یوگا
یوگا به انعطاف ماهیچه ها و تاثیر آن روی جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک می کند. اما برای تاثیر گذاری بیشتر آن بهتر است که یوگا را با شنا و پیاده روی همراه کنید. اگر یک تازه کار هستید، اما باید بدانید که همچنان یوگا به تقویت عضلات و تمرکز اعصاب شما کمک خواهد کرد. این ورزش به شما تعادل داده و در تنفس شما نیز تاثیرگذار است. اما به دلیل کششی بودن این ورزش، بهتر است پیش از انجام آن با دکتر متخصص خود مشورت کنید.