بهترین راه های کسب آرامش بعد از طلاق

ارسال شده توسط

جدایی و طلاق یکی از زمان های بسیار سخت زندگی به خصوص برای خانم ها خواهد بود. یکی از چیزهایی که مردم به دنبال آن هستند، پیدا کردن دوباره خودشان است. بسیاری با اولویت دهی به نیاز همسر یا پارتنر خود نسبت به خود، نیازهای خود را فراموش می کنند.

یک خانمی که بعد از ۲۰ سال ازدواج از همسر خود جدا شده بود، می گفت احساس دختر ۱۸ ساله ای را دارم که خانه را ترک کرده و همه چیز برای او جدید است. نمی دانم باید با زندگی خود چه کنم. او تنها به حمایت از همسر و بزرگ کردن دو فرزند خود پرداخته بود. او هیچ وقت به این فکر نکرده بود که آخر این هفته برای خود چه کاری کنم، چرا که باید در تمام روزهای تعطیل یا فرزندان خود را بیرون می برد و یا به تمیز کردن خانه و شست و شوی لباس های همسر خود می پرداخت.

بیشتر افرادی که طلاق می گیرند، انگار خود را گم کرده اند و نمی دانند چطور به زندگی خود ادامه دهند. در صورتیکه حالا به شما زمانی برای شناخت خود و پیدا کردن علایق و آرامش شما داده شده است. پس باید از آن استفاده کنید. اینجا ۷ راه برای کسب آرامش بعد از جدایی برای شما فهرست شده است. از افرادی که چنین تجربه ای در زندگی خود دارند می خواهیم که نظرهای خود را با ما به اشتراک گذارند.

حقیقت اینجاست که مهم نیست شما در زندگی خود فرزند داشته باشید و یا برای مدتی طولانی زندگی کرده باشید یا خیر. این باور که ما در زندگی کامل بودیم و حالا ناقص شده ایم درست نیست. شما بعد از هر چند سال زندگی مشترک و با هر تعداد فرزند، بالاخره باید خود را پیدا کنید و به زندگی خود ادامه دهید. پس با ما همراه باشید.

۱٫ استراحت، بهبود و آرامشrest and relax

به منظور بهبود حال خود ابتدا باید در زندگی انرژی و آرامش داشته باشید. اندوه و غم یک واکنش طبیعی به هر از دست دادنی است. شما برای کنار آمدن و پذیرش مرگ یک فرد، جدا شدن از کسی و یا هر گونه زیانی، باید برای آن چیز سوگواری کنید و دوره ی اندوه را بگذرانید. سوگواری کردن تنها راهی است که به شما در پذیرش یک اتفاق منفی کمک می کند. اما این دوران نباید طولانی شود. وقتی زندگی متاهلی شما به پایان می رسد، نه تنها همسر خود که تعدادی از موارد را با هم از دست داده اید. شما همسر، شریک، امنیت، پشتوانه و غیره را در زندگی خود از دست می دهید.

بسیاری از افراد هستند که به جای اینکه استراحت کرده و خود را بازیابی کنند، غذای سالم بخورند و به بدن خود استراحت دهند، خود را با کارهایی مشغول می کنند که از فکر کردن به آن موضوع رها شوند. شاید کار کردن زیاد، ورزش کردن مداوم یا تمیز کردن همه جا برای طولانی مدت به فرار از یک فکر کمک کند، اما این رویکرد مناسبی برای سلامتی شما نیست. چرا که منجر به خستگی مفرط شده و همه می دانیم که در سختی های زندگی، تحمل افراد نیز کمتر می شود.

پس بهتر است برای استراحت و آرامش خود (خواه پول دارید و خواه ندارید) کمی زمان بگذارید. شما لایق انجام این کار هستید. کارهای ساده انجام دهید، پیاده روی کنید، به پاساژها بروید و مغازه ها را تماشا کنید، کتاب بخوانید، وقتی برای ماساژ بگیرید و از این قبیل کارها. می توانید از مدیر خود درخواست کنید کمی زود به خانه روید، از دوست خود بخواهید از فرزند شما مراقبت کند و شما کاری برای خود انجام دهید. هر چقدر بیشتر استراحت کنید و آرامش داشته باشید، بهتر می توانید با استرس و اضطراب های خود کنار بیایید.

۲٫ ارتباط مجدد با "خود سابقتان"find-yourself

کودکی

  • فعالیت ها و موضوعات مورد علاقه ی کودکی شما چه بودند؟
  • شما در چه کارهایی خوب بوده و هستید؟

برای نمونه می تواند به هنر، فناوری، ورزش، خوانندگی، نویسندگی و غیره اشاره نمود.

پیش از رابطه

  • پیش از اینکه وارد رابطه شوید دوست داشتید چه کارهایی انجام دهید؟

یکی از آقایانی که پیش مشاور رفته بود، گفت که بعد از ازدواج دیدار با دوستان خود و ورزش را کنار گذاشته است. همسر او بعد از بارداری به دوستان او حسادت کرده و می خواسته که شوهرش تمام وقت کنار او و فرزندشان بماند. خانواده برای آن خانم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از همسر خود می خواسته که تمام زمان غیر کاری خود را کنار خانواده بگذراند.

  • بعد از ازدواج انجام چه کارهایی را ترک کردید؟

همه ی ما وقتی وارد یک رابطه ی دوستی یا ازدواج می شویم، کارهای بسیاری را ترک می کنیم. این موضوع برای تغییر از شرایط مستقل بودن بسیار طبیعی است. برای نمونه فردی می گفت که پدر او از ماهی، طعم و بوی آن متنفر بود، به همین دلیل از آکواریوم و محل های نگهداری ماهی نیز تنفر داشت. پس از جدایی پدر و مادر او بعد از ۲۳ سال، مادر توانست دوباره به علاقه ی خود به ماهی ها و نگهداری از آن ها ادامه دهد.

آقایی نیز بود که عاشق موتور سواری بود و همسرش نگران بود او تصادف کند. او برای آرامش دادن به نگرانی های همسر خود علاقه به موتور سواری را کنار گذاشت. فرد دیگری را نیز می شناسم که عاشق حیوانات بود، اما همسر او از حیوانات می ترسید و مجبور شد تمام حیواناتی که نگهداری می کرد را به دیگران دهد.

اگر شما هم چنین تجاربی داشته و علایقی داشتید که بعد از ازدواج ناچار به ترک آن ها شدید، آن کارها و علایق را در قسمت نظر، برای ما بنویسید.

۳٫ کشف فعالیت های جدیدnew-activity

از یکی یا تمام موارد ذکر شده استفاده کنید تا ایده ای برای انجام کارهای جدید پیدا کنید:

  • به سایت های مختلف رفته و مجلاتی که دوست دارید را خرید کنید و خود را مشغول خواندن داستان ها و زندگی افراد موفق کنید.
  • فهرستی از کارهای مورد علاقه ی خود تهیه کنید؛ مانند ورزش، کارهای گروهی و غیره
  • به سایت هایی که تخفیف می گذراند مثل نت برگ نگاهی کنید، شاید فعالیت باشد که بتوانید با ارزان ترین قیمت انجام دهید
  • لیستی از افرادی که دوست دارید ملاقات کنید، یا مکان های نزدیکی که دوست دارید بروید را تهیه کنید

۴٫ مشغول شدن با دوستانfriends

معمولا وقتی از همسر خود طلاق می گیرید، رابطه شما با دوستانتان کمتر می شود؛ یکی از دلایل آن این است که ممکن است کمتر به مراسم های دعوت شوید و دیگر اینکه شاید شما کنار آن ها (و بخصوص زوج ها) چندان راحت نباشید. بعضی از دوستان هستند که نمی دانند باید طرف شما را بگیرند و یا همسرتان را، به همین دلیل ممکن است برای مدتی از شما دوری کنند.

اما باید به خاطر بسپارید که دوستان قدیمی یا جدید شما، به شما کمک می کنند تا خود واقعیتان را پیدا کنید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که همانطور که در مورد ۳ ذکر شد، فعالیت های مورد علاقه ی خود را پیدا کنید. سپس از دوستانتان بخواهید در انجام آن فعالیت ها شما را همراهی کنند. هرچقدر شما بیشتر دوستانتان را دعوت کنید، به آن ها احساس راحتی در دعوت خود به مراسم ها داده اید.

۵٫ یادگیری مهارت های جدیدnew-skills

یکی از کارهای مورد علاقه ی اکثر افراد، یادگیری موضوعات جدید است. یادگیری موضوعات و مهارت های جدید بسیار لذت بخش خواهد بود. این مهارت می تواند یک کار هنری و صرفا برای لذت بردن باشد، یا مهارتی باشد که به ارتقا شغلی شما کمک کند و یا در زندگی برای شما آموزنده باشد.

برای نمونه می توانید به کلاس های زبان، شنا، عکاسی، دکوراسیون، نویسندگی و یا کلاس های مهندسی مانند برنامه نویسی، مدیریت و غیره روید.

اگر مشکل مالی دارید، می توانید از کلاس آنلاین استفاده کنید که هزینه ی کمتری برای شما بر می دارند. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید، یکی از وبسایت های رایگان یادگیری آنلاین Coursera است که آنجا می توانید به یادگیری موضوعات جدید بپردازید.

۶٫ زندگی هماهنگ با ارزش هاLive-your-value

ارزش های ما، نشان دهنده ی ماهیت وجود ما و چیزهایی است که به آن اهمیت می دهیم.  این ارزش از قدرت زیادی برخوردارند، چرا که تعیین کننده ی انگیزه ها، نوع احساس و نحوه ی ارزیابی افراد در زندگی است. به شما توصیه می کنیم تا ارزش های خود را شناسایی کرده، آن ها را فهرست و اولویت بندی کنید. این کار کلید راهنمایی شماست، چرا که برای داشتن احساس خوشحالی و رضایت باید زندگی خود را با ارزش هایمان هماهنگ کنیم.  

برای شروع به انجام اینکار می توانید از خودتان بپرسید که "چه چیزی در زندگی من اهمیت بیشتری دارد؟" یا "چه چیزی برای من مهم تر است؟"

۷٫ صادق بودن با خودtrue-to-urself

در نهایت با در نظر گرفتن تمامیه این مسائل، نکته ای که اهمیت دارد، صادق و رو راست بودن با خودتان است. به احساسات خود نگاهی انداخته و کاری که حس خوبی به شما منتقل می کند  انجام دهید. پس از جدایی و طلاق، تصمیم گیری برای فرد کمی سخت می شود، در نتیجه می توانی اما در از افراد دیگری کمک بگیرید. اما در مجموع کاری را انجام دهید که به شما احساس خوشایندی منتقل کند.

در انتها شایان ذکر است که پایان یک رابطه به منزله ی پایان زندگی نیست، به خودتان کمی فرصت دهید تا از اندوه، عادت و وابستگی رهایی پیدا کنید. سپس به صورت جدی برای زندگی خود برنامه بریزید چرا که نمی توانید تا انتهای زندگی در غم مشکلات خود اندوهگین بمانید.

منبع: LINKEDIN